Ірина Кременовська
Latest posts by Ірина Кременовська (see all)
- Кліматична тематика як зброя проросійських пропагандистів (розбір форуму «Глобальный кризис. Ответственность» від МГР «АллатРа») -
- Патріотичний ребрендинг «АллатРа» чи стара гра у новій обгортці? -
- Зняти плівку обману, або Як позбутися реклами проросійської секти -
- Серія робіт «Faces of war» Тамари Качаленко присвячена пам’яті жертв катастрофи на Каховській ГЕС -
- Клірик УПЦ (МП) Микола Данилевич виправдовував російську агресію та розпалював релігійну ненависть -
Діяльність представників ШЄП (Обітєль-Ханака) в Україні нерідко спричиняла розпалювання міжконфесійної ворожнечі в суспільстві та виникнення конфліктних ситуацій на релігійному підґрунті.
На території України діє угруповання, що об’єднує низку громадських організацій, а також пов’язаних з ними осіб, які об’єдналися в одну групу та своїми діями вводять в оману наших громадян під різними приводами, після чого привласнюють їхнє майно (грошові кошти, об’єкти нерухомості, транспортні засоби, земельні ділянки тощо). Крім того, дана група має потужні ідеологічні, організаційні та фінансові зв’язки з аналогічними осередками інших країн, у тому числі країни-агресора, що становить потенційну загрозу національним інтересам і національній безпеці України.
Так, Міжнародна громадська організація «Обітєль-Ханака» (ідентифікаційний код юридичної особи 25884046; місцезнаходження юридичної особи: 01135, м. Київ, вулиця Полтавська, буд. 3, кв. 29; дата державної реєстрації: 29.12.2000, дата запису: 20.03.2013 р., номер запису: 1 074 176 0000 045076), яка в теперішній час перебуває у процесі припинення (за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань), використовує також інші назви: релігійна організація «Школа єдиного принципу» (ШЄП, або «Школа духовного подвижництва», «Обітєль-Ханака», вчення Ольги Асауляк).
Найбільш потужні осередки ШЄП діють у м.м. Харків, Львів, Одеса, Дніпро, Кривий Ріг, Миколаїв, Вінниця, Полтава, Суми, Севастополь під виглядом місцевих громадських організацій, які мають різні назви (наприклад, Львівська міська громадська організація «Ліствиця»). Значна кількість груп ШЄП функціонує у Російської Федерації у м.м. Москва, Санкт-Петербург, Білгород, Володимир, Кам’янськ (Ростовська обл.), Казань, Краснодар, Смоленськ, Сургут, Таганрог, Тюмень, Челябінськ. Невеликі осередки ШЄП діють у Білорусі, Литві, Польщі та Німеччині.
За організаційно-правовою формою Міжнародна громадська організація «Обітєль-Ханака» є громадською організацією (дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань), види діяльності: код КВЕД 94.99 «Діяльність інших громадських організацій, н. в. і. у. (основний)».
Ідеологія та зв’язки з тоталітарними організаціями та деструктивними культами. Незважаючи на те, що дана громадська організація не має статусу релігійної, фактично її діяльність та ідеологія базуються на компіляції православного християнства з релігійними постулатами, викладеними у давньоіндійських вєдах, тибетських релігійних текстах, окультних ученнях М. Реріха та О. Блавацької.
Ідеологія організації (основи віровчення), внутрішня побудова, способи її діяльності й вербування нових членів мають багато спільного з релігійною організацією «Церква Об’єднання» (мунітами), що так само використовували для прикриття дійсної мети значну кількість різноманітних громадських формувань.
У віровченні простежуються запозичення ідей ченеллінгу – езотеричної течії, що ґрунтується на встановленні комунікацій між віруючим та Абсолютом.
Ідеологи та послідовники ідеології ШЄП налагодили тісну співпрацю з окремими представниками т.зв. «альтернативного православ’я», а саме Апостольської православної церкви – релігійної організації, яка відносить себе до так званого «альтернативного православ’я», хоча за твердженням її лідерів ієрархічна наступність походить від Української Автокефальної Православної Церкви та Істинно-Православної Церкви.
На базі Апостольської православної церкви проводяться лекції, семінари та «практичні заняття» послідовників ШЄП.
Фінансування. Значний обсяг фінансування діяльності ШЄП надходить від одного з ідеологів езотеричного руху «Нью Ейдж» і засновника ченеллінгу – Ніла Дональда Уолша (США), автора відомих книг «Розмови з Богом», «Дружба з Богом», «Єднання з Богом» тощо, який для популяризації свого віровчення заснував і використовує некомерційний фонд «Re Creation» та комерційну організацію «Greatest Vision», діяльність яких поширюється на територію країн пострадянського простору, в т.ч. України.
Іншим джерелом фінансування є участь у грантових програмах з підтримки громадянських ініціатив, залучення спонсорської допомоги від представників бізнес-кіл, використання системи збирання добровільних пожертв як від членів організації, так і від населення під виглядом збору коштів нібито «на врятування і лікування безпритульних тварин».
ШЄП та інші подібні новоутворення мають різні організаційно-правові форми. Вони не завжди можуть бути зареєстровані як релігійні організації, а маскуються під громадські формування, благодійні фонди, лікувально-оздоровчі заклади, тренінги та семінари чи навіть курси вивчення іноземної мови.
Які наслідки перебування пересічного громадянина у таких організаціях? Закинуте навчання, втрата роботи, розірвані стосунки та зв’язки із сім’єю та близькими, а також суттєві зміни у психоемоційний сфері – все це не тільки ускладнює повернення до нормального життя, але й ізолює людину від навколишнього світу, замикаючи все життя навколо угрупування таких само нещасних людей, які стали заручниками та безвольними знаряддями у чиїхось сильних руках. Серед адептів новомодних рухів навряд чи знайдеться хоч один такий, хто став би успішним, процвітаючим, багатим. Крім, звісно ж, самих «гуру», котрі наживаються на легковірності інших.
Та обставина, що МГО «Обітєль-Ханака» сьогодні перебуває у процесі припинення, не означає абсолютно нічого. Хіба, незабаром ми дізнаємося про те, як буде називатися нове громадське формування, що слугуватиме прикриттям, або черговою ширмою для ШЄПу та її очільників, які продовжуватимуть свою активну діяльність на ниві незаконного збагачення за рахунок легковірних. У наступній темі ми продовжимо розмову про очільників секти і розподіл ролей між ними.
Читайте також:
Обітєль-Ханака, ШЄП: як убезпечити свою родину від сектантського рабства
Очільники та активісти ШЄП. Ольга Асауляк & Co