Перший зомбувальний: телеканал “Відродження”

The following two tabs change content below.

Ірина Кременовська

кандидат юридичних наук, старший науковий співробітник; головна редакторка загальнодержавного бюлетеня "ГОВОРИ!"

Телеканал «Відродження» («Перший мотиваційний»), згідно з відомостями, які містяться у Державному реєстрі суб’єктів інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення (свідоцтво № ДР-НР 00116 від 13.08.2014 р.; чинна ліцензія НР № 00172-м діє від 29.08.2014 р. до 29.08.2024 р.) – супутниковий телеканал з обсягом мовлення 24 години на добу, за своїм форматом є просвітницько-інформативним і орієнтованим на фільмопоказ, однак фактично здійснює мовлення виключно з релігійної тематики.

 

Заборона здійснювати цілительство з використанням засобів масової інформації міститься у нормі абз. 11 ст. 741 Основ законодавства України про охорону здоров’я. Проте ознайомлення зі змістовною складовою телеканалу «Відродження» дає підстави висновувати, що його контент містить елементи дистанційного маніпулятивного впливу на дійсних і потенційних послідовників культу, а його загальна спрямованість є пропагандистською і псевдорелігійною.

 

Мовлення складається з низки програм і прямих трансляцій, у яких переважає російська мова, що також є порушенням вимог Закону України від 23 травня 2017 р. № 2054-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо мови аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації».

 

Одна з найбільш популярних програм каналу – «Молитва за здоров’я», яку всі бажаючі можуть переглядати у прямому ефірі або у відеозаписі на сайті організації.

 

 

Програма триває протягом однієї години за однаковим сценарієм і складається з чотирьох частин, пов’язаних однією тематикою, які розташовані в такій послідовності, щоб максимально дезорганізувати психіку та встановити контроль над свідомістю глядачів, а саме:

 

1. Вступне слово «пастора» (близько 15 хв.): студійний запис промови В. Мунтяна, що знаходиться у кабінеті; він веде монолог, сидячи за столом у красиво оформленій кімнаті з дорогими меблями, де на полицях розташовані світлини із зображенням членів його родини. Перед «апостолом» на столі завжди лежить відкрита Біблія, з тексту якої він коротко цитує те чи інше речення відповідно до ситуації.

 

У вступній промові В. Мунтян звертається до глядачів спокійним голосом, розповідаючи про загальні питання віри та «божого захисту». Зокрема, наголошується на тому, що причиною всіх життєвих негараздів є чаклунство, наведена порча, родові прокляття, вплив «демонів» та інших потойбічних сил. В. Мунтян наполегливо пропонує глядачеві відключитися від усіх інших думок і зовнішніх факторів, зосередившись виключно на тому, що відбувається на екрані.

 

Ключовою складовою навіювання є використання слова-якоря для занурення у стан трансу – на даному етапі це слово «помазание», що повторюється понад 30 разів і тлумачиться як «сходження святого духа», тобто втрата контролю над своєю вольовою сферою як бажаний і потрібний стан, у який мають привести себе глядачі.

 

2. Вставка відеосюжету зі свідченнями про «дивовижне зцілення» (до 15 хв.): аудіовізуальний твір у жанрі психодрами, змонтований за допомогою реконструкції подій та прямої мови «очевидців», що супроводжується музичними вставками та закадровими коментарями оповідача. Розпочинається з переказу історії хвороби чи лиха, що спіткала ключового персонажа сюжету, далі йдеться про «складний шлях боротьби», на якому несподівано герой дізнається про ДЦ «Відродження», наважується взяти участь у заходах, які ним проводяться, та за допомогою «апостола» В. Мунтяна (він неодмінно згадується в кожному з подібних сюжетів), який «звернувся до Бога та попросив про зцілення» раптом миттєво й безповоротно одужує та дістає щастя в житті.

 

Наприклад:

 

 

Механізм дії: під час демонстрації кожного з таких сюжетів відбувається втручання у психічну сферу людини, зокрема вплив на всі репрезентативні системи – візуальну (образ, зовнішній вигляд, швидка зміна анімацій у кадрі), аудіальну (музичне супроводження, розповідь, інтонації голосу мовця), та кінестетичну (розбурхування емоцій жалю, співчуття до героїв сюжету, спонукання прислухатися до своїх відчуттів для виявлення проблем із власним станом здоров’я). При цьому закадрове голосове супроводження побудовано таким чином, щоб вкласти у підсвідомість глядача вже готові судження та висновки.

 

3. Основна частина – молитва «апостола» (25 – 30 хв.) відбувається у вигляді промови, в якій В. Мунтян у довільній формі, своїми словами звертається до Бога: він заплющує очі та складає руки на рівні грудей у характерному молитовному жесті, повторюючи слова звернення: «о, мой Бог, мой Господь, молю тебя, услышь» (3 – 4 хв.).

 

Після імітації входження в контакт із Творцем, В. Мунтян починає перераховувати хвороби та щодо кожної з названих в емоційній формі вимагає «зруйнувати прокляття», закликаючи до «повного зцілення»: «кишечник! Пусть разрушится проклятие болезни!», «мочевой пузырь!», «кости!», «я обращаюсь к селезенке!» тощо. Його голос лунає гучніше, а до інтонації додаються агресивність і гнівне емоційне забарвлення.

 

Після промовляння назв захворювань (цистит, запальні процеси, артрози, рак, астма тощо) відбувається кількаразове повторення слів-якорів: «Эмэн» (аналог «Амінь»), «коснись», «Халілюія», «исцели», «восстанови». В заключній частині «молитви» застосовуються імперативні настанови: «примите чудо исцеления», «воздайте славу Богу», а глядачеві пропонується прислухатися до своїх відчуттів і за допомогою активації елемента самонавіювання «відчути» миттєве неймовірне позбавлення від болю та страждань.

 

4. Заключна промова (3 – 5 хв.) містить пряму настанову «апостола» жертвувати кошти на розвиток проекту. Після обов’язкового нагадування про те, що мовлення телеканалу та дистанційне зцілення стали можливими завдяки внескам членів організації, йде заклик передавати гроші, «не жалеть ничего для Господа», «доверить Богу свои сбережения» в обмін на першочергове одержання допомоги та дарування здоров’я і процвітання.

 

Читайте також:

Мунтянщина. Договір з Богом

Вшанування Бога фінансами. У що вірять послідовники Мунтяна